петак, 12. новембар 2010.

Zombiji u japanskom stripu i animaciji

Svi ste čuli za Resident Evil, zar ne? Naziv serije i čitave franšize u Japanu je Biohazard, ali je u Americi taj naslov odbačen zbog problema sa kopirajtom. Ako su zombiji najpoznatiji simbol možda najpoznatije japanske horor-video-igre - i sigurno poznatiji od duhova iz Fatal Frame-a, serije koja je vrlo "japanska" po senzibilitetu - postavlja se pitanje: zašto ne uživaju sličan ugled u mangama i animeima?

Zaobiću ću ovde pokušaj da dam odgovor, jer bi bio vrlo nespretan, a ja za nespretnost nemam vremena. Nekada su pitanja dragocenija od odgovora. Umesto toga, obratio sam se japanskoj wikipediji za pomoć u pronalaženju informacija. Tamo postoji članak o zombijima, i tu se, u jednom odeljku, nabrajaju mange/animei u kojima se ovi pojavljuju. Evo tog, ne-preterano-dugačkog spiska ovde:
- Makai Zombee, manga koja je izlazila u časopisu Koro koro comic, namenjenog najmlađima
- Zombi no kami-sama
- Gakuen mokushiroku - High School of the Dead, manga i TV anime čuveni i među domaćim fanovima, uglavnom zbog fanservice-a
- Dorohedoro - ah, evo nečeg ozbiljnijeg. To je manga Kju Hajašide (Kyuu Hayashida ili Q Hayashida), koja je bila asistent Cutomu Niheju (Tsutomu Nihei) i njen stil dosta liči na njegov. Pre ovoga, radila je na manga-adaptaciji kultne video-igre Maken X.


- ZOMBIE-LOAN, manga čuvenog dueta Peach-Pit, takođe animirana za TV.
- JoJo no kimyou na bouken (ĐoĐove bizarne avanture), deo I (hell, yeah - ovo bih uveo u školsku lektiru!)
- Life is Dead
- Zombiya Reiko (Reiko the Zombie Shop) - horor-manga Reja Mikamota (Rei Mikamoto). Nisam čitao, ali znam da je 'gore' i 'splatter' uz dobru dozu erotike i humora, a crtački stil deluje interesantno. Mikamoto trenutno radi seriju Chimamire (= krvlju isprskana) sukeban chainsaw za meni uvek dragi Comic Beam. Koristite maštu.



- Sengoku Zombi - Hyakki no ran (Pobuna stotinu demona)
- Sankarea - šonen-manga

Iako mnogi naslovi sa spiska nisu horor, nekoliko zaista jeste.

5 коментара:

  1. Šteta što nema animea zasnovanih na ozbiljnijim zombi-mangama koje si naveo. High School of the Dead mi je mnogo odbojan.
    Inače, odavno sam gledao adaptaciju JoJo no Kimyou na Bouken iz '94, ali se nešto ne sećam zombija - je l' to zato što anime ne prati mangu, ili sam toliko zaboravan? :D
    Nego, kad smo već kod JoJoa - je l' si gledao onaj iz 2000. (sa istim nazivom) i Phantom Blood iz 2007 (koliko vidim, nepreveden)? Ako jesi, vrede li?

    ОдговориИзбриши
  2. Pa sto se tice JoJo-a, vampiri kreiraju zombije kad se njima hrane.

    A i sankarea je neka vrsta fanservice mange. Ali ovaj put zombi pruza fansrvice.

    ОдговориИзбриши
  3. Ja, nažalost, nisam gledao nijedan JoJo anime, iako mi je u planu da ih pogledam sve. Ali, znam sledeće: OVA iz 90-tih je rađena po trećem delu mange (Stardust Crusaders). Ne znam za film iz 2000, ali Phantom Blood je naziv prvog dela mange, koji se odvija u Engleskoj krajem 19. veka i u kome Dio postaje vampir. Ako verno prati mangu, videće se zombiji. Bio je neki skandal u vezi tog filma, jer se u njemu prikazao Dio kako čita Kuran, što su kasnije, koliko se sećam, izbacili.

    ОдговориИзбриши
  4. Našao sam. Dve OVA serije - prva 6 epizoda, druga 7 (ta druga je, u stvari, to što je izlazilo od 2000.)

    Kuran je prikazan u 6. epizodi druge serije, ne u kasnijem filmu Phantom Blood.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala na informacijama. :) Sad mi se obnavlja gradivo, jer sam definitivno zaboravio dosta u vezi sa OVA-om iz '94. i gleda ovo iz 2000. Šteta što Phantom Blood još nije fansubovan.

    ОдговориИзбриши