уторак, 16. новембар 2010.

Kuragehime (anime)

Kada sam spomenuo Akiko Higašimuru pre neki dan, znao sam da ću je vrlo brzo spomenuti ponovo, jer sam već tada planirao da pogledam prvu epizodu TV anime-serije koja je rađena po njenoj čuvenoj mangi Kuragehime, iliti  Princeza Meduza (kurage = meduza, hime = princeza).



Serija se prikazuje u noitaminA bloku na televiziji Fuđi, što je dobar znak, jer je taj programski blok usmeren na ostvarenja koja imaju daleko veće umetničke ambicije od prosečnog televizijskog animea. Osim Higašimure, bitni faktori u ovoj adaptaciji su studio Brain's Base i reditelj  Takahiro Omori (Takahiro Oomori) - da, da, isti oni ljudi koji su radili i Baccana, Nacumeovu knjigu prijatelja (Natsume yuujinchou) i Dulalalu. Vrlo dobar pedigre. Dinamika koja krasi Baccana (ove druge nisam gledao) je prisutna i ovde.

Kada sam pročitao kratak opis, na pamet mi je pao film Neki to vole vruće, ali jedina prava sličnost s njim  (osim cross dressinga) je žanr - oba dela su komedije. U Princezi Meduzi najlepša žena je muškarac. Zaključite iz toga šta hoćete.

Dakle, ako ne volite komedije iz realnog života (ili tematiku života otakua), preskočite. Ali, time ćete preskočiti i:
- jako prijatan vizuelni dizajn: čist, sa punom paletom jednostavnih boja, i sa specifičnim izgledom svih likova i njihovim osećajem za modu;
- jednu od najboljih uvodnih pesama koje sam čuo u TV animeima. Koliko god neka serija bila mračna i udaljena od praznog bleštavila J-popa, uvek nađu načina da ih nekako frankenštajnovski spoje - ova serija nije mračna, ali ima ukusa u tim stvarima. Nije mnogo samo po sebi, ali takva pažnja mi uliva nadu;
- dobar humor, čiji mnogi momenti ne bi bili mogući u igranoj seriji;

Činjenica je da je publika Higašimurine mange u jednoj anketi njenu najveću vrednost pronašla u likovima, sa čijim "nedostacima" ćete saosećati i istovremeno se smejati. Možda ne treba očekivati mnogo od "priče", što ne mora nužno da bude i loše.

Solidno i simpatično - za sada.








2 коментара:

  1. Ala si se provrednio, bokte... :) Omori, ponovo? Baš je vredan čovek. I treba, kad ima šta da kaže, i ume da kaže lepo. Odmah dodajem ovo na spisak.

    Kad spomenu OP; i Dulalala ima fantastičan OST (počevši od uvodne špice - http://www.youtube.com/watch?v=RY9_8yIEGSo&feature=related).

    ОдговориИзбриши
  2. :) Hvala. Imam više slobodnog vremena ovog meseca, pa nadoknađujem propušteno.

    Ovo je bio samo prvi utisak - videćemo za dalje.

    Uvodna pesma nije baš toliko dobra - klasičan indi-rok, koji se, doduše, jako lepo uklapa u 'easy-going' senzibilitet serije. A verovatno sam i ja omekšao... :) Jednostavno se iznenadim kada naletim na OP i ED pesme koji nisu totalni krš, čak i u dobrim serijama.

    Usput, sama uvodna špica je odlična, nezavisno od muzike.

    ОдговориИзбриши