четвртак, 19. јануар 2012.

Hoozuki no reitetsu

"Na onom svetu postoje raj i pakao."
"Pakao se deli na dve grupe, 8 velikih i 8 hladnih paklova i, dalje, na 272 manje oblasti."

Ukucajte u Guglov pretraživač gornji naslov i kladim se da ćete među prvim rezultatima dobiti link ka ovom tekstu. To je upravo i bio jedan od razloga koje sam imao u umu kada sam pokretao blog, a ne pisanje o stvarima o kojima pišu na hiljadu drugih manga i anime blogova - osim u slučaju da postoji nešto što mislim da drugi nisu rekli. I, eto, ipak uspevam da dotaknem nedotaknuto. Veliki uspeh sa obzirom na rastojanje koje me deli od Japana. Zamislite šta bi tek bilo da živim tamo.

 Naslovnica trećeg toma


Ovaj naslov izlazi u čuvenom Kodanšinom časopisu Morning, tako da je pristupačan širokoj publici najraznovrsnijeg usmerenja. Autor je Nacumi Egući (Eguchi Natsumi), kojoj je to prvi serijalizovan rad, i čiji avatar možete videti ovde:

Mnogi japanski autori (stripova, ali i drugih formi) koriste ovakve slike umesto fotografija i time stvaraju oreol misterije oko svoje javne persone. Ovde je zanimljivo to što gospođ(ic)a Egući izgleda poput "demona" iz svog glavnog dela.

Za razliku od Šuejšinog sajta S-manga.net, Kodanšin KC+ (Kodansha Comics Plus) ne omogućava besplatno čitanje čitavih poglavlja, već samo uzoraka od nekoliko stranica (barem ovo malo naslova što sam gledao). U ovom slučaju dobili smo 7 stranica, od čega su samo 3 bile iz prvog poglavlja (ostalo otpada na korice i sadržaj). Takođe, Šuejšini stripovi su u flešu, pa može da ih čita bilo ko, dok je za Kodanšine potrebno instalirati specijalni plagin zvan Kroše (Crochet).

Iz gore rečenog sledi da nisam uspeo mnogo da vidim. Ali, iz onog što sam uspeo, kao i iz onog što sam pročitao u Kono manga ga sugoi! (gde deli 19. mesto u muškoj grupi), mogu da zaključim sledeće:
- radnja se dešava u paklu;
- tankoboni su neuobičajeno kratki - oko 120 stranica po tomu, uz standardnu cenu;
- glavni lik je Hozuki, prvi pomoćnik Jame, vladara pakla i velikog sudije iz budističke mitologije (Enma daioh je njegovo japansko ime);
- izgleda da ima dosta humora, ili barem cinizma - što me podsetilo na Disgaeu;
- vizuelizacija je na momente vrlo interesantna, i podseća me na drevne japanske ilustrovane svitke (emakimono).

Inače, tema raja i pakla je česta u modernom japanskom stripu i animaciji, ali predstave hrišćanske verzije dominiraju - ne mogu lako da se setim naslova koji koristi budističku varijantu. Hozukijevo ime sadrži 2 karaktera, od kojih je prvi oni - "demoni" je možda najbolji prevod - a drugi je "svetlo", "lampa". Sam naslov znači "Hozukijeva hladnokrvnost".

Za sada su objavljena tri toma, a ovih dana je izašao i spisak nominovanih dela za Veliku stripovsku nagradu (Manga taisho) - ukupno 15 naslova, a Hoozuki je među njima. Dobar početak za Đavosjaja.





Нема коментара:

Постави коментар