понедељак, 6. фебруар 2012.

Članak o mangama koje dolaze

Svakog dana Comic Natalie objavi oko 20 ili više vesti vezanih za japanski strip. U standardne bi spadao spisak strip-časopisa koji izlaze narednog dana, kao i spisak posebnih izdanja (tankobon) koji su izašli tekućeg (u Japanu, naravno). Ko šta započinje i ko šta završava, i šta se adaptira u animiranu seriju ili film i slično. Od tog mnoštva ja imam vremena - a i to samo preko slobodnih dana - da pročitam samo nekoliko koje su mi uhvatile pogled, uglavnom zbog slika, a ponekad i zbog naslova.

Jedna od današnjih vesti je bila ona o Hanazawi iz mog prethodnog unosa, a ovde sledi druga. Časopis Da Vinci - koji sadrži i neke mange, ali se uglavnom bavi kulturnim dešavanjima - u svom martovskom broju objavio je članak "Rang-lista stripova koji dolaze", a koja je sastavljena iz ankete među urednicima i drugim profesionalcima iz 26 časopisa. Izbor je bio ograničen na naslove koji su u decembru imali najviše 10 sakupljenih tomova.



Po toj listi, prva tri mesta su:
1. Hoozuki no reitetsu (Đavosjajeva hladnokrvnost) od Nacumi Egući
2. Gin no saji Silver Spoon (Srebrna kašika, jel'te) od Hiromu Arakave
3. Tonari no Seki-kun (Seki iz susedstva, verovatno) od Takume Morišige

Sva tri naslova su mi već poznata iz Kono manga ga sugoi! i drugih izvora (ostao sam dužan II deo tog prikaza, znam). Da Vinci donosi i intervjue sa njih troje, kao i prikaze i komentare. Srebrna kašika polako postaje međunarodni hit, zahvaljujući skenlacijskoj sceni, ali moram priznati da me tema - o gradskom detetu koje treba da se snađe na selu - ne zanima preterano, iako je Arakavin vizuelni stil pun ljupkosti. Ali me zato ovaj prvi naslov izuzetno zanima, kao što se može videti iz jednog ranijeg unosa. Takođe, sva tri naslova su među 15 nominovanih za Veliku stripovsku nagradu (Manga taisho) za ovu godinu, i njihov najbolji pregled na engleskom jeziku možete pročitati ovde. Naravno, moj izbor bi pao na I Am a Hero, koji je upravo dostigao gornju kvalifikacionu granicu za broj tomova u seriji, tako da mu je ovo poslednja šansa. Ako to izuzmemo, nije mi preterano stalo ko će da pobedi od ostalih 14, ali Đavosjajeva hladnokrvnost mi je sigurno u vrhu. Samo da ne pobedi Arakava... (đavolski i sjajan osmeh!)

Finale će biti u martu.


Нема коментара:

Постави коментар